2012. szeptember 9., vasárnap

Egy kis gasztronómiai kitekintő

Fahéjas-almás táska

Bár ez nem gasztroblog, gondoltam ezt a receptet megosztom veletek.
Én az egyszerű sütemények híve vagyok, az olyan recepteket szeretem, ahol csak bele kell dobálni mindent egy tálba, összekeverni és mehet a tepsibe.
A következő recept is majdnem ennyire egyszerű, és nagyon finom, a szeptemberi Erdélyi konyha magazinban találtam (kicsit változtattam rajta).


Hozzávalók (6 nagy darabhoz):
1 csomag mélyhűtött leveles tészta (kb. 400-500 gr.), 4 közepes alma, 1 tojás, 2 evőkanál kristálycukor, 1 evőkanál búzadara, 1-2 teáskanál fahéj, kevés citromlé.

Elkészítés:
Az almát meghámozzuk, kis kockákra vágjuk, meglocsoljuk citromlével, majd a cukorral és a fahéjjal, és kevés vízzel fedő alatt néhány perc alatt puhára pároljuk.
A leveles tésztát hagyjuk felengedni, majd kinyújtjuk, és 6 négyzetre vágjuk. A négyzeteket vékonyan megszórjuk búzadarával, elosztjuk rajta a kihűtött almát ( én még melegen tettem bele és úgy is jó volt), majd az átlós sarkakat egymásra hajtjuk. Az egymásra hajtott csücskökbe egy-egy fogpiszkálót is szúrhatunk annak érdekében, hogy a sütés alatt ne váljanak szét a tésztasarkak.
Ezután lekenjük felvert tojással, és előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.
Én fahéjas porcukorral szórtam meg és vaníliapudinggal tálaltam, de lehet tejszínhabbal vagy vaníliaöntettel is kínálni.
Jó étvágyat! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése