2013. január 26., szombat

Bűvölet, avagy te mit olvasnál ki a könyvekből?


Most végeztem Cornelia Funke Bűvölet című könyvével (Tintaszív címen is megjelent) és végig az járt a fejemben, hogy milyen csodálatos képességet kapott a főszereplő kislány és az édesapja. Aki nem olvasta a könyvet: Mortimer és Meggie képesek "kiolvasni" dolgokat vagy szereplőket a könyvekből a való világba, életre keltik őket, kibűvölik a történetből.
Sokszor voltam már úgy egy-egy könyv olvasása közben, hogy az kívántam, bárcsak belekerülhetnék a történetbe, vagy esetleg abból életre kelne valamelyik szereplő. Ti éreztetek már hasonlót?

Nekem több minden/ mindenki ragadta meg a fantáziám, össze is állítottam egy kis listát a könyvekből kibűvölendő dolgokról, személyekről:

Forrás: http://www.sikerado.hu
  • A Harry Potter könyvekből egy jó szuperáló varázspálcát, a láthatatlanná tévő köpenyt és az időnyerőt bűvölném ki. Talán az utóbbinak venném a legnagyobb hasznát, így mindenre jutna időm.
  • Nagyon hasznos lenne a Gyűrűk urából Galadriel tükre, amellyel bepillanthatnék a jövőbe. Hasonló képességekkel bír a Csodálatos Waverley-kert mágikus almafája is.
  • Ami a közlekedést illeti, nekem Aladdin történetéből a repülő szőnyeg jutott eszembe, szívesen kipróbálnám, bár kissé tériszonyom lenne szerintem. :)Talán egy  babilon gyertya hasznosabb lenne Neil Gaiman Csillagpor című könyvéből. Csak meggyújtod és erősen koncentrálsz a helyre, ahol lenni akarsz és már ott is vagy. 
  • Nem jönne rosszul egy aranytojást tojó tyúk sem a klasszikus meséből, nem lenne többé anyagi gondom, az biztos.
  • Természetesen nem csak tárgyakat olvasnék ki, van egy-két könyvszereplő,akikkel szívesen találkoznék. Elsőként biztosan Barrons-t rángatnám ki a Tündérkrónikákból. Aki olvasta a sorozatot, tudja miért. :)
  • Akit szintén szívesen megismernék, az Mr. Darcy Jane Austen regényéből. Szerintem ezt sem kell megmagyaráznom. 
  • Az egyik kedvenc női szereplőm Alexia Tarabotti a Soulless-ből, szerintem nagyon jól kijönnénk, imádom a humorát, bármikor beülnék vele teázni valahová.
  • Nem vagyok vallásos, de a Bibliából Jézust szívesen kihoznám, kíváncsi lennék a történetekre az ő szájából. ( Remélem egy vallásos embert sem sértettem meg ezzel a ponttal)
  • Vannak könyvek, amikből a helyszíneket varázsolnám a mi világunkba. Ott van például Völgyzugoly. Meseszép lenne. Vagy a Sehol sziget az elveszett fiúkkal és a megátalkodott Hook kapitánnyal.
A listát a végtelenségig tudnám folytatni, és akkor még nem is írtam a könyvekről, amikbe magamat bűvölném bele. Ti kiket keltenétek életre,vagy mik lennének azok a tárgyak, amiket szívesen "kiolvasnátok"? Esetleg vannak történetek, melyeknek ti magatok lennétek a részesei?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése