2013. január 12., szombat

Marissa Meyer- Cinder

Alexandra kiadó, 2012
432 oldal
Eredeti cím: Cinder
Fordította: Bujdosó István

Fülszöveg:
126 évvel a IV. világháború után emberek és kiborgok népesítik be Új Peking utcáit. A népességet halálos járvány tizedeli. Az űrből kegyetlen holdlakók figyelnek és várnak a megfelelő alkalomra… Senki sem sejti, hogy a Föld sorsa egyetlen lány kezében van… 
Cindert, a tizenhat éves kiborgot a társadalom nagy része technológiai tévedésnek tartja, mostohaanyja pedig ki nem állhatja. De a kiborglétnek is megvannak a maga előnyei: Cinder szinte mindent meg tud javítani (robotokat, lebegőjárműveket, sőt még a saját meghibásodott alkatrészeit is), ezért Új Peking legjobb műszerészének tartják. E hírnevének köszönheti azt is, hogy Kai herceg személyesen keresi fel, hogy hozza helyre meghibásodott androidját. A megbízás „nemzetbiztonsági ügy”. 
Vajon tényleg Cinder kezében van a Föld jövőjének kulcsa? Vagy a holdbéli királynőnek sikerül varázserejével és más fondorlatokkal meghódítania Kai herceget és vele az egész világot? A Holdbéli krónikák első könyve Hamupipőke klasszikus meséjét kombinálja a Terminátor és a Star Wars elemeivel. Az eredmény egy fantasztikus, magával ragadó történet.

Igazi tündérmese androidokkal, holdlakókkal és kiborgokkal. Elsőre ez így kicsit furcsának tűnhet, de én pont emiatt a furcsaság miatt vettem meg a könyvet. Imádom Hamupipőke történetét, és a többi mesét is és kíváncsi voltam, milyen lehet egy jövőbeli Hamupipőke.

Nem csalódtam, nagyon tetszett a könyv, teljesen elvarázsolt.
Minden benne volt, ami az eredeti történetben. Volt mostoha, gonosz és buta féltestvér, jóképű és kedves herceg, szegény, de jólelkű főhősnő és persze bál is.
Ezeket belehelyezte az írónő a távoli jövőbe, Új Pekingbe.
Cinder, egy kiborg (részben ember, részben robot), aki mostohájával és annak két lányával él. A gyámja gyűlöli és rosszul bánik vele, kihasználja, de Cinder ez ellen nem sokat tehet, mert a kiborgok nem számítanak teljes jogú embernek, inkább tulajdonként bánnak velük.
Cinder a történetben elismert és tehetséges műszerész, ebből tartja el családját és ennek köszönhetően ismerkedik meg Kai herceggel. Ezzel a találkozással indul el az igazi tündérmese. Izgalmas és kalandos történet kerekedik nemzetközi konfliktussal, elveszett hercegnővel, és egy halálos kórral. A történetnek ad egy kis pluszt a Cinder múltját övező homály is.

Szeretem, mikor elővesznek egy régi klasszikust, leporolják és egy modern és merész történetet kreálnak belőle. Szerintem a Cinder erre tökéletes példa. Nagyon jól ötvözte a régit és az újat az írónő, én máris Holdbéli krónikák rajongó lettem.
Meyer a részletekre is odafigyelt. Például nézzük meg, mivel érkezik Hamupipőke a bálba: tökhintóval. És Cinder? Egy narancssárga veterán autóval. Nagyon ötletes.
A szereplők nagyon jól ki lettek találva, teljesen bele tudtam élni magam a történetbe és együtt tudtam érezni Cinderrel és időnként Kai herceggel is. Cinder nagyon szimpatikus hősnő, nem egy önmagát sajnáló, sebeit nyalogató tehetetlen kislány. Kemény, szemtelen és talpraesett, de persze emellett sebezhető és bájos is. Ráadásul ő az első főhősnő,aki olajfoltos estélyiben érkezik a bálra. :)
(Egyvalamit azért irigyelek tőle: azt a kis szenzort, ami jelez neki, ha valaki hazudik. Hasznos lenne...)
Amitől egy kicsit féltem, hogy túl sok lesz a romantika, de ebben is pozitívan csalódtam. Nagyon szolid és visszafogott volt a szerelmi szál, egyáltalán nem volt túl sok.

A sztori természetesen kicsit sötétebb és komorabb volt, mint az eredeti mese, például volt egy-két nagyon borzasztó és szomorú leírás a pestis pusztításáról és a tét is komolyabb, mint Cinder vagy Kai herceg boldogsága. Több millió ember élete és jövője múlik a döntésükön,  és ettől talán még jobban tetszett.

könyv vége nagyon meglepett. Arra számítottam, hogy mivel ez egy Hamupipőke átdolgozás, tudom , mi lesz a vége. Hát tévedtem, és nagyon csodálkoztam, hogy már csak 2 oldal és még sehol a happy end. A vége függőben maradt és így még jobban várom a folytatást.
 Nagyon élveztem ezt a könyvet, igazán egyedi és ötletes volt. Ez az írónő első könyve és szerintem ennél jobban nem is kezdhette volna el a karrierjét.

Értékelésem: 5/5 

A Cinder folytatása a Scarlet lesz (külföldi megjelenés: 2013 február), amiben Cinder kaladjai folytatódnak, de bekerül a képbe Scarlet, aki Piroska ultramodern megfelelője, és eltűnt nagymamája után nyomoz Wolf, az utcai harcos segítségével.
Ezeket még két kötet követi, a Cress Aranyhaj, a Winter pedig Hófehérke történetét porolja le.

Scarlet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése