2013. május 3., péntek

Új szerzemények- Április


Imádom a könyveimet. Sokszor csak állok a könyvespolc előtt és vigyorgok, mint a vadalma, gyönyörködök a látványban, kicsit rendezgetem őket vagy csak kiveszek egy kötetet és megsimogatom a borítóját (kicsit fura, tudom). Igazi kincsek, mindegyiknek megvan a maga története, mindegyik így vagy úgy, de fontos számomra. Áprilisban elég sok könyvvel lettem gazdagabb, némelyikhez már szép emlékek fűznek, néhányuk pedig még felfedezésre vár.
A Lorca verseskötet és Seamus Deane: Nyughatatlan ír lelkek a Rukkolán keresztül jutottak el hozzám. A verseskötetnek különösen örülök, bár a vers műfaja nem túl felkapott mostanában, én még mindig szívesen olvasom, és Lorca versei különösen közel állnak a szívemhez.
" Se neked, se nekem
egymás felé nem szabad
lépni sem, nézni sem.
Tudod, tudod már, miért?
Oly nagy a szerelem."
(F. G. Lorca: Találkozás- Illyés Gyula ford.) 

 A Spirált a Gabo kiadótól kaptam (bejegyzés a könyvről itt), China Miéville Konzulvárosához nagyon kedvezményesen jutottam hozzá az Agave kiadótól, sajnos még nem sikerült elolvasnom, de minél hamarabb szeretnék rá időt szakítani, igazi gyöngyszem a fülszöveg alapján.
A Deus ex: Ikarosz-hatást és a Partialst a Fumax kiadó bocsátotta rendelkezésemre, mindkét könyv remek élmény volt és a borítók is szemet gyönyörködtetőek. ( A könyvekről a véleményem: itt és itt )
Szabó Magda A szemlélők című kötetét antikváriumból szereztem be 440 Ft-ért. Kedvenc magyar írónőm, és ezt az írását még nem olvastam, így nem tudtam otthagyni.
China Miéville egy régebben kiadott könyvét, a Perdido pályaudvar, végállomást is beszereztem, egy kedves molytársamtól vásároltam meg.
Az Ahol a vadak várnak a Líra.hu-n 312 Ft-ért volt újonnan, akármilyen gyenge értékelést is kapott a molyon, nekem ennyit megért.
Az Amerikai isteneket már nagyon régóta kinéztem magamnak, Gaiman az egyik kedvenc íróm, épp ezért majd kiugrottam a bőrömből, amikor kiderült, hogy anyu nyuszija ezt tojta nekem húsvétra. Köszi anyu. :) Hamarosan el is fogom olvasni, kíváncsi vagyok, lekörözi-e a Soseholt, az eddigi legnagyobb kedvencemet az írótól.
A Pongrác kiadótól 4 könyvet is kaptam áprilisban, amiből kettőt már el is olvastam. Az Erebos és a Rám lőttek is nagyon érdekes világokba kalauzolt el, örülök, hogy elolvashattam őket. Az Incarceronról és a Félix, Net, Nika és a láthatatlan emberek bandájáról a hónap első felében olvashattok majd.

Az Agave kiadótól egy másik könyvet is sikerült beszereznem, mégpedig James Forrester történelmi thrillerét, a Megszentelt árulást. Pont tegnap fejeztem be a könyvet, iszonyatosan jó volt, bejegyzés szerintem holnap lesz is róla.


Még egy könyvet meg kell említenem,mégpedig  Junot Díaz Így veszíted el című novelláskötetét, melynek az egyik előolvasója voltam. A lehetőséget ezúton is köszönöm a Cor Leonis kiadónak, nagy megtiszteltetés volt ez nekem. A könyv fantasztikus, újszerű és őszinte hangvételű, abszolút kedvenc lett (bejegyzés itt).

Rendeltem még egy könyvet, a Gyökértelent a Főnix könyvműhelytől még a könyvfesztivál előtti héten, de még mindig nem érkezett meg sajnos. Remélem azért megkapom hamarosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése