2013. május 28., kedd

Vivien Holloway- Pokoli szolgálat

Aba könyvkiadó, 2013
320 oldal
ISBN: 9786155332050
Pokolháború Trilógia 1.

Fülszöveg: 
Mit adnál azért, hogy megmentsd a szeretteidet? 
A szabadságodat, az életedet? 
Mit tennél, ha ráébrednél, hogy mindez hiába volt? 
Beletörődnél, küzdenél?

Lilian küzdött. Mindent megtett, mégis elbukott, most pedig már sohasem szabadulhat a Pokolból. Ő az Ördög egyik bérgyilkosa. Életre szóló szerződéssel. Egy lélektolvaj, aki levadássza azokat, akik keresztbetettek Lucifernek, a lelküket pedig magával viszi. 
Az új megbízás egyértelmű, a feladat világos, ám Lil dolga korántsem olyan egyszerű, mint gondolta volna. Mert a Pokolban semmi sem az, aminek látszik. 
Lilian azt hitte, hogy fogsága évei alatt már mindent látott, átélte már a legrosszabbat, ám kénytelen rájönni, hogy érhetik még meglepetések. Lucifer nem kegyelmez, nem felejt, és nem bocsát meg, most pedig a lehető legkegyetlenebb büntetést eszelte ki. Lil-nek újra meg kell harcolnia a puszta életben maradásért. 
Közben azonban a feladatát is el kell végeznie, ami nem csak azért nehéz, mert Greg Weiss kedves, jóképű, és minden tekintetben úriember. Lil-re az ilyesmi már sok-sok éve nincs hatással. De történik valami, ami még az ő jéghideg maszkját is darabokra töri, és felszítja lelkében a lázadás szikráját. 
Szabadulni akar, bármi áron, csakhogy ebben a háborúban már nem csak az ő élete a tét. Senkiben sem bízhat, senkire se számíthat. Élete legveszélyesebb küldetésére indul, mely egyben az utolsó esély a szabadulásra. Pokoli játszma ez, ahol a szabadság nagyobb kincs, mint maga az élet.

Izgatottan vártam Wee könyvét, több okból is: először is, mert molyon ismerősök vagyunk és tényleg kíváncsi voltam az első könyvére, másodszor: a pokol nálam mindig nyerő téma, harmadszor pedig mert nagyon jó lett a borító. A könyv elolvasása után pedig annyit mondhatok: remek kezdés, csak így tovább!


Forrás
A történet főszereplője Lilian, aki bármit megtenne, hogy halálos beteg húgát újra egészségesnek tudja. Nagyon el van keseredve, amikor a kórházban megszólítja egy öltönyös idegen, és egy igen furcsa ajánlatot tesz a lánynak: Lucifer megmenti a húga életét néhány év szolgálatért cserébe. Persze Lilian aláírja a szerződést, de hát tudjuk, hogy az ördög nem alszik és nem tartja be a szavát. A lány húga meghal, és Lilian lelke pedig egy félresikerült szökési kísérlet miatt örökre az ördögé lesz. Az idők végezetéig Lucifer bérgyilkosa, lélektolvaja marad.

" Az Ördög semmiről sem feledkezik el, nem hagy futni, és nem bocsájt meg." 
Lilian legújabb megbízatása közben egyre furcsább események követik egymást, és ha eddig szörnyű volt az élete, innentől igazi pokol.

Amikor elkezdtem olvasni a könyvet, kicsit megijedtem, mert nem voltam elragadtatva. Kicsit kiforratlannak éreztem és volt egy-két gondolat, ami többször a szánkba lett rágva. De ahogy haladt a történet, úgy egyre jobb és jobb lett a könyv, míg végül összeállt egy kerek egésszé. A karakterek életre keltek, beindultak az események és a stílus is valahogy gördülékenyebbé vált.
Vivi klasszikus pokol-menny ábrázolása nagyon tetszett, örültem, hogy visszatért a gyökerekhez, ahol mindenki olyan, amilyennek lennie kell.
 A világ szépen és alaposan kidolgozott, itt a pokol tényleg egy nagyon sz*r hely, kőkemény kínzásokkal, démonokkal és egy igazán ördögi Luciferrel, akinek sohasem tudhatod a következő lépését.
Ötletesnek találtam a bérgyilkosok alakváltó képességét, szerintem jól beleillett a történetbe.
Érdekesek voltak a hatalmi harcok és versengések is, Samael például szerintem brutálisan gonosz karakter lett, talán még Lucifernél is ijesztőbb. Csak egy kérdés merült fel bennem:  minek kellenek a halhatatlan Lucifernek örökösök? Megunta a poklot vagy nyugdíjba vonul? :) Remélem erre a kérdésre a folytatásban választ kapunk, mert így magyarázat nélkül nekem nem teljesen tiszta.

A karakterek nem lettek tökéletesek, de Liliant és talán Gabrielt  megkedveltem. Lilian erős és kitartó, igazán nagy bátorságra vall, hogy feláldozta magát a húga életéért. Annak ellenére, hogy az ördög bérgyilkosa és lélekbegyűjtője, mégsem lett szívtelen vagy lelketlen, ember maradt odabenn, vívódik, és még mindig nehezére esik ártatlanokat gyilkolni. Emellett persze remekül alakítja a rá osztott szerepet, hiszen a túlélése múlik ezen, látszólag rideg és kemény.
Ami különösen szimpatikus volt benne, hogy a  hosszadalmas kínzások és elszenvedett kegyetlenkedések ellenére sem hagyta magát megtörni és mindezek után is szembe mert szegülni még magával az ördöggel is.

A történet jól felépített és átgondolt, izgalmas fordulatokkal és meglepetésekkel tarkítva, nem tudtam letenni a könyvet, mert mindig jött egy újabb csavar vagy egy újabb körömrágós jelenet. Tetszett a tálalás is, hogy visszaemlékezéseken keresztül, részlegekben ismerjük meg a múltbéli eseményeket, jó ötlet volt, így nem lett monoton.
Szerettem, hogy nem finomkodott az írónő, a véres jelenetek tényleg véresek és brutálisak lettek, és ez kellett is, elvégre a pokolban járunk.
A könyv vége nagyon meglepett, óriási csavarral olyan végkifejletet kaptam, amire tényleg még csak nem is gondoltam. Annyira ütős lett a kitalált fordulat, hogy egyszerűen ledöbbentem. Zseniális és tökös befejezés.

Vivi írói stílusa a kezdeti bizonytalanságok ellenére is szerethető és eredeti, olvasmányosan, lebilincselően ír, csak úgy faltam az oldalakat, észre se vettem és már a könyv felénél jártam.
A kötet végig nyomasztó és sötét hangulatú, amit én nagyon szerettem, és jól átjött a főhős reménytelenség-érzése is. Mindezeket Wee egy csipetnyi fanyar humorral fűszerezte, amiből még bírtam volna egy picit többet is, de így is nagyon élveztem.
Külön öröm volt számomra, hogy  a Pokoli szolgálat nem tinikönyv, hanem tényleg felnőtteknek szól és hogy a szerelmi szálat nem erőltette túlságosan az írónő, pont annyit kaptunk, amennyi ízelítőnek elég.

Összességében nagyon élvezetes és izgalmas olvasmány, tökéletes sorozatindító kötet, apró hibái ellenére is érdemes elolvasni, mert Vivien tényleg tehetséges írónő, aki szerintem fog még meglepetéseket okozni az olvasóinak.
Wee, őszintén gratulálok, fantasztikus világot alkottál, és nagyon várom a folytatást, mert brutális függővéget hagytál! :)

A könyvet köszönöm az Aba kiadónak!

Értékelésem: 4,5/5

Kedvenc idézetem:
" - Nincsenek jófiúk- feleltem.- Csak rosszfiúk vannak. Mindössze annyi a különbség, hogy egyesek jobban játsszák a szerepeiket, mint mások." 73. o.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése